marți, 22 decembrie 2009

Reguli nescrise



Before...





Tragem uşa după noi şi părăsim locul pe care îl numim “acasă”. Părăsim locul unde ne simţim protejaţi, unde nimeni nu ne judecă, unde nimeni nu ne aruncă priviri ascuţite. Ieşim pe stradă şi ne izbim, fără sa fim conştienţi, de ELE- de prejudecăţi. Ne macină gândurile, ne fura privirile şi ne fac să gândim iraţional.
Dar de ce? De ce ne ghidăm după atâtea reguli nescrise?



De ce o persoană nu are dreptul să se îndrăgostească de cineva mai în vârstă? De ce ne vine aşa de greu să înţelegem şi aşa de uşor să judecăm? De ce e mai uşor să spunem “E o curvă” sau “Ii vrea numai banii” decât sa întelegem că uneori dragostea chiar nu ţine cont de vârstă? Oare nu cumva ne proiectăm frustrările in ceilalţi? Nu cumva ne ascundem propriile defecte şi, de fiecare dată când observăm pe cineva “mai defect” îl atacăm pentru propria satisfacţie?

De ce băiatul trebuie să fie mai înalt decât fata? Dacă mie, ca fată, îmi convine, de ce restul lumii ar da doi bani pe asta? Nu vorbim aici cumva de o serie de valori morale care, odată cu trecerea anilor, s-au pierdut? Cum rămâne cu armonia, cu găsirea unei limbi comune, cu întelegerea pe diferitele planuri?



....the eye.....

De ce băieţii nu au voie să plângă? De ce eu fac parte din “sexul slab”? Faptul că plâng, că mă agit, că îmi exteriorizez îngrijorarea, că uneori sunt isterică, că pun întrebări atunci când nu pricep ceva, mă face slabă? Nu cumva mă face chiar mai puternică? Sau e mai uşor să îmi reprim trăirile şi să ma mint că sunt de oţel? De ce un băiat care plânge primeşte apelativul de “femeie”? (să o spun într-un mod drăguţ)

De ce băiatul trebuie să fie mai în vârstă decât fata? De când a devenit asta o ruşine? De ce ar fi asta o etichetă?

Ceea ce vroiam să subliniez este că trăim într-o societate bolnavă, boala fiind contagioasă. Societatea ne educă, noi educăm mai departe.
Postul meu nu este un manifest. Nici măcar un îndemn. Este decât o grijă în plus pe care o am uneori. Dar vă rog nu mai pretindeţi că suntem într-o continuă evoluţie...tehnologia poate avansează, dar noi involuăm într-un mod nesimţit. Iar prejudecăţile voastre (noastre) pot inhiba.. Suntem oameni, prin definiţie nu suntem perfecţi. Nu ne asemuim nici pe departe manechinelor care stau neclintite într-o vitrină strălucitoare şi lustruită. Este aberant să căutăm perfecţiunea în fiecare persoană peste care dăm, la fel de aberant cum este să judecăm dacă nu o găsim.

Note: Dorinţă de Crăciun: mi-aş dori să scăpăm de prejudecăţi şi să luăm lucrurile aşă cum sunt. Hai să nu le complicăm...sometimes less is more.
O seară plăcută.

....sees.

Fotografie: Silviu (http://hudini-silviu.blogspot.com/ ). Merci

22 comentarii:

Hudini Silviu spunea...

Sunt de parere ca decat sa ne consumam energia pentru a judeca pe cineva..mai bine folosim acea energie sa ne judecam pe noi, sa vedem ce e de reparat la noi.. Regulile sunt facute sa fie incalcate ..deci io zic sa la incalcam, pe astea nescrise. Evident cine se crede in stare le poate incalca si pe cele scrise..:) pe propria raspundere

Hudini Silviu spunea...

A si inca ceva ..cred ca perfectiunea omului vine chiar din imperfectiunea lui..

dreeandreea spunea...

Daaaaa...vorba mea preferata "Era aproape perfect/a...tot ce ii mai lipsea era un defect"
Cat despre reguli...noi le incalcam. :)) Remember cand am trecut strada iregulamentar :)) Haha. GLUMESC..CRED

dreeandreea spunea...

ne..regulamentar? :-s

BOGDAN GLEVESANU spunea...

Fain articolul tau!SUCCES IN CONTINUARE!Sunt multe de zis la subiectul asta totul depinde de noi!

Marius Ola spunea...

Regulile ni le facem singuri. Iar pe cele generale sunt făcute să fie încălcate. Altfel, nu am mai simţi nimic. Ar fi doar o chestiune monotonă. Nu?

dreeandreea spunea...

Da...regulile ni le facem singuri intr-adevar. Eu vorbeam de prejudecati..de modul in care unii oameni privesc anumite situatii din exterior. Felul in care ei vad praful din ochiii altora dar nu sunt capabili sa vada gunoiul din propriul ochi.

.uleţ spunea...

Sunt de acord cu raspunsurile pe care le-ai gasit la intrebari si mai ales cu intrebarile puse, mai ales ca toti trebuie sa ni le punem. Insa nu sunt de acord cu prima parte referitoare la acasa..poate ca felul cum ai spus aici e valabil doar pt tine ,poate si pt altii, insa pt mine si poate si pt altii ca mine nu e valabil,daca intelegi ce zic. Oricum e un subiect greu..suntem prea superficiali toti si prea putin ne pasa de celalalt de langa noi ca sa il tratam asa cum vrem sa fim tratati fiecare.

.uleţ spunea...

Imi place ca majoritatea lucrurilor pe care le gasesc scrise aici din capsorul tau se regasesc aproape la fel si in al meu,numai ca mie mi-e lene sa scriu. Imi place insa sa te aprob,dupa cum observi :))
Scrie ceva care sa nu fie in concordanta cu credintele mele:P N-ai tupeu! Am zis !:P Nu ma baga in seama prea mult,mi-e un pic somn.
:D:D:D::D:D

dreeandreea spunea...

Multumesc pentru comment punctulet :* Cand ma refeream la "acasa" nu ma refeream neaparat la casa parinteasca. Ma gandeam la caldura locuintei unde ne simtim ca acasa, unde avem un sentiment de apartenenta(fie ca e acasa la mama fie ca e acasa la vecinu, fie ca e la camin). Atunci cand pasim afara din acel loc, ne izbim de 1000 de prejudecati..fie ele ale noastre sau ale celor din jurul nostru. Cat despre postul in concordanta cu credintele tale poate o sa te surprind intr-o zi. Desi eu raman mereu surprinsa cand gasim atatea lucruri in comun :)

.uleţ spunea...

da mai, tot la felul asta de acasa ma refeream si eu:)
Chiar suntem pe aceeasi lungime de unda chiar daca nu-ti vine a crede si chiar daca nu am eu cuvinte sa ma exprim cum trebuie.
Da,si mie imi place cand observ ca avem anumite lucruri in comun. Tocmai de aia ma astept si la opuse :p

Bogdan spunea...

Suntem prea prost educati pentru a trece peste prejudecati. Judecam un om in primele 5 minute, fara a incerca macar sa il cunoastem, sa il descoperim pe indelete, si apoi sa tragem concluzii.
1 - Nasii mei de botezi erau de varste diferite, nasa avea cu 10 ani mai mult decat nasul.
2 - eu is mic de statura, asa ca mai toate prietenele mele aveau intaltimea cel putin egala cu a mea.
3 - Baietii plang si sufera mai mult decat fetele (shh...nu am zis eu asta;))
4 - vezi 1.

toate astea sunt niste cacaturi pe care societatea le foloseste pentru a ii arata cu degetul pe cei care sunt diferiti fata de parerea generala....

dreeandreea spunea...

Merci Bogdan. Da, sunt cazuri si cazuri. A fi diferit nu inseamna a fi mai rau.

KDD spunea...

uf...Caci bine graiesti Andreea. Spre surprinderea mea (placuta) descopar, in postarile tale (si in alte cazuri) ca avem multe lucruri in comun. Ma lovesc si eu de atatea prejudecati incat nu le mai stiu numarul. Oamenii (nu chiar toti) sunt pur si simplu idioti. dap, idioti. Nici nu te cunosc si iti pun etichete fel de fel si...nah, asta e. nu trebuie luati in seama, indiferenta doar cel mai tare :D.
P.S. Mi-e dor de casa :(

dreeandreea spunea...

Multumesc Miruna. Ai dreptate. Suntem etichetati inca din primele momente, etichetele fiind unele superficiale. Dar oare chiar ar trebui sa ne pese? Asta e marea mea intrebare...oare cei ce ne judeca asa aspru conteaza?

KDD spunea...

mah...nu stiu cat conteaza ei pentru noi dar...din moment ce se chinuie sa ne judece ce rezulta??? ca noi contam pentru ei :D

Unknown spunea...

"De ce băiatul trebuie să fie mai înalt decât fata? Dacă mie, ca fată, îmi convine, de ce restul lumii ar da doi bani pe asta? Nu vorbim aici cumva de o serie de valori morale care, odată cu trecerea anilor, s-au pierdut? Cum rămâne cu armonia, cu găsirea unei limbi comune, cu întelegerea pe diferitele planuri?" - te intrebi de ce, in cazul asta?? pentru ca oameni ca tine au ajuns sa gandeasca asa si astfel ii influenteaza si pe ceilalti. chiar te rog sa accepti comentul asta. scrii lucruri pe care tu nu le crezi si asta nu e un lucru bun sa stii. presupun ca stii la ce ma refer. la ce parere ai tu despre sub asta: " ca tu nu poti sa stai niciodata cu un baiat mai mic de inaltime decat tine"(sunt doar cuvintele tale, fara cea mai mica exagerare) REMEMBER??;)

dreeandreea spunea...

Tocmai asta e Catalin. Postul asta este despre prejudecati. Daca ai fi tu putin atent, undeva mai jos in post am scris si ca "prejudecăţile voastre (noastre) pot inhiba." Si eu am prejudecati...nu am zis ca nu sunt si ale mele astea. Dar am scris asta in speranta ca eu o sa ma vindec de ele si o sa scap. Si nu mai am mult :) Merci pentru comment! Si normal ca il accept, nu e ca si cum ma ascund de ceva. O zi faina!

George Colang spunea...

barbatii plang. si inca cum...

dreeandreea spunea...

Stiu offshore...been there, done that :)

Andrei Răduţu spunea...

Multa sanatate, fericire, bucurii si tot ce iti mai doresti de Mos si in noul an, alaturi de familie si cei dragi si sa te ajute Domnul ca dorintele tale sa se indeplineasca Andreea:)

Daniel spunea...

Am citit cu cateva luni in urma o (jumatate) carte despre unele dintre ideile filozofice aparute de-a lungul timpului- "Mirarea filozofica" se numeste cartea.
Am mai citit putina filozofie, dar citind din aceasta carte, care seamana putin cu o istorie a filozofiei, am ajuns sa ma mir si eu. Oare de ce sunt unii oameni (inca) atat de limitati in gandire? Afland cum, sau la ce, se gandeau unii oameni in urma cu 2000 de ani am ramas foarte surprins, deoarece ma vad inconiurat de tot felul de neganditori liberi- imi place sa cred ca, chiar daca asa am fost si eu, sunt aproape vindecat :D